Försändelser

1 – MED VILKEN TRANSPORTÖR KOMMER PAKETET ATT LEVERERAS?

Ditt paket kommer levereras till din dörr av PostNord, Bpost, DHL eller UPS.

 

2 – HUR LÅNG ÄR LEVERANSTIDEN?

I genomsnitt anländer ditt paket inom 5-14 dagar.

Helgdagar som inte faller på en helg ingår inte i möjliga leveransdagar och betraktas som en söndag.

 

3 – PÅ VILKA DAGAR LEVERERAS PAKETET?

PostNord och andra partners levererar våra paket från måndag till fredag i Sverige.

 

4 – VAD KOSTAR FRAKTEN?

Det är FRI frakt för ALLA beställningar i Sverige för 699, annars 65kr.

 

5 – FINNS DET LEVERANS TILL EN POSTBOX?

Ja.

 

6 – HUR LÄNGE FINNS PAKETLEVERANSEN TILLGÄNGLIG?

Ditt paket kan levereras två gånger om du inte är hemma. Du kommer att få en avi i din brevlåda med en ”inte hemma-kod”: med den här koden kan du se var och när paketet kommer att levereras igen eller hämtas hos ett ombud.

 

7 – MÅSTE JAG SKRIVA UNDER NÄR JAG TAR EMOT ETT PAKET?

Ja, du måste skriva under för ditt paket. Innehållet är värdefullt och är för stort för att kunna levereras i brevlådan.

 

8 – KAN JAG SPÅRA MITT PAKET?

Så fort du gör en beställning hos oss får du en spårningskod skickad till din e-post. Om du inte mottagit en spårningskod kan du kontakta Svenskbutik.se :s kundservice.

Här kan du spåra din beställning.

 

9 – MITT PAKET HAR INTE LEVERERATS UNDER DEN BERÄKNADE LEVERANSTIDEN, VAD HÄNDER NU?

Kontakta kundservice inom 21 dagar via mail eller e-posta till info@svenskbutik.se . Vi får då reda på var ditt paket är hos transportören. När du kontaktar oss efter 21 dagar kanske vi inte kan spåra ditt paket.

 

10 – HUR FÅR JAG DÅ MITT PAKET LEVERERAT?

Så fort utredningen av ditt paket påbörjas förväntar vi oss ett svar från vår transportfirma inom 5 arbetsdagar med platsen för ditt paket, varefter det kan vidarebefordras till dig. Om vi inte får något svar från vår transportfirma inom 5 arbetsdagar skickar vi paketet på nytt.

Varukorg